Dnešní svět se skládá z mnoha faktorů, které ovlivňují to, kým se lidé cítí být. Ať už je to velká svoboda, nejistota nebo veskrze online zájmy. Těmi mohou být jak virtuální vzdělávání, tak například anime cosplay založené na počítačových seriálech a hrách. Nebo online zábava v podobně her a online kasin jakým je například wazamba. Člověk se tak může cítit pod neustálým tlakem na to, co musí dělat, kým musí být, nebo čím si vydělávat.
Virtuální vzdělávání
Velkým trendem je od koronavirové krize virtuální vzdělávání. Za ty dva roky se totiž prokázalo, že existuje poměrně velké množství lidí, kterým tato forma studia vyhovuje. A to nejen v rámci povinného programu, ale zejména mimo něj. A to jak formou online videí nebo aplikací, tak vzdělávacími platformami s kompletní nabídkou. Microlearning, neboli učení v malých dávkách, je dnes již běžností. Ať už při jízdě v MHD, čekání ve frontě nebo jen tak v parku. Trochu netradiční zábavou a zároveň učení může nabízet například Wazamba. Neustálá potřeba mladých lidí je tak veskrze pozitivně využita.
Anime cosplay subkultura
Jedna ze subkultur, která zažívá v posledních letech čím dál tím větší rozmach, je tzv. anime cosplay subkultura. Anime jsou japonské animované komiksy, případné také seriály. Ty se nevyznačují ani tak žánrem a tematikou, jako spíše originálním zpracováním. Cosplay (česky herní převlek) je činnost, při které se lidé oblékají a stylizují jako své oblíbené postavy (nejen z anime). Vzniká tak tedy částečně fantaskní svět, ve kterém mohou mladí lidé vystupovat jako někdo jiný. To jim dovolí vystoupit tak na chvíli ze svého vlastního života. Umožní jim to prožívat momenty s podobně smýšlející mladými, a zároveň tak dostat uznání a pochopení. Není tedy divu, že se koná po České republice několik velkých akcí, na kterých takového kostýmové postavy nalezneme.
Práce vs. zábava
Lidé všech generací pravděpodobně zažili potřebu se finančně osamostatnit na svých rodičích a začít s vlastní aktivní činností. Co dříve bylo formou roznášení novin, sekáním trávy nebo chmelovou brigádou, je dnes nahrazeno online prostředím. Lidé dnes hojně využívají platformy k přispívání vlastními videi nebo nabízení vlastních dovedností. Některé mohou být stabilní, jiné krátkodobé. Často však vycházejí z toho, co je zajímá a baví. Lidé se tak pak snaží vložit veškerou svou energii právě do toho, co dělají. A pokud za to navíc dostanou zaplaceno, je to rozhodně ideální varianta.
Tomuto trendu jde naprosti i velký zájem o online hraní a zábavu, kdy internet nabízí velké možnosti toho, jak se věnovat odpočinku po práci a jak aktivně trávit volný čas. Velký boom zažívají dnes jak mobilní hry, tak například online kasina, jako je Wazamba, které se vracejí ke starému dobrému adrenalinovému rushi v žilách.
Často se ale lidé také zapojují do dobrovolnických a prospěšných programů. Ty jim nejen pomohou při rozvoji jejich dovedností, ale také napomáhají budovat jejich charakter a sociální zázemí. Proto je někdy v pořádku dělat něco jen pro dobrý pocit.
„Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost!“ Rovněž není povolena účast osob mladších 18 let.